Pages

07 November 2016

Pusat Konservasi Gajah Kuala Gandah

Bismillahirrahmannirahim..

Assalamualaikum...

Fuh, pejam celik pejam celik dah nak naik keje dah weh...mood kerja tak sampai lagi weh...so aku pon ajak lah laki g holiday dekat2 sementara masih bercuti nih...

kononnye niat asal nak g menghala ke selatan...pastu tukar plan, kite menghala ke pantai timur la plak...hihihi...so destinasi pilihan kuantan...


sepatutnye kitaorang g kuantan ari isnin (31/10) tu...tapi laki aku banyak plak keje tak setel lagi...so dia kata kite pospon ke selasa lah...tapi alih2 dia balik keje, dia bagitau tak boleh g selasa...ada plak keje urgent yang nak kene setelkan...so dia kata rabu plak...aku masa tuh macam...haihh...dah rasa macam tak payah lah pegi...tak abis2 dengan keje…huhuhu…ala ala nak merajuk pon ada…

tapi nasib baik pagi rabu tu on…tapi tu pon kene singgah dolceryna dulu, dia setelkan ada sikit lagi keje dia (tetibe ada cust nak urgent baju untuk family day plak)  so aku pon sementara menunggu tu sempat la aku g ngepos barang2 customer…huhuhu…so setel keje lebih kurang kul 12 lebih…budak2 pon dah letih menunggu, terus tido sepanjang perjalanan…


so destinasi pertama aku singgah ke PUSAT KONSERVASI GAJAH kat Kuala Gandah…kalau dari KL tuh ko masuk exit Lanchang…dekat je kalau dari KL lebih kurang sejam lebih je pon…so kalau nak balik hari pon boleh…aku memula tuh dah merungut2 kat laki sebab gerak lambat…tapi bagus gak gerak lambat sebab ngam ngam soi kitaorang sampai dalam kul 2 tuh tengah ada pertunjukkan gajah…




dapatlah ko amik gambar ngan gajah, bagi gajah makan…aku memang penakut…wakaka, so aku bagi sekali je hajah tuh makan betik…yang lain semua laki aku yang bagi…alysa n afryna lagi takut…aku suh amik gamba pon xnak memula…dah lama2 sikit baru lah alysa nak…afryna??still takut sampai ke sudah…





ok dah siap amik gamba ngan gajah, seterusnya masa untuk gajah mandi…masa nih afryna paling suke…seronok dia tengok gajah tuh mandi…mandi kat sungai sebelah kandang gajah tuh…elok plak tengah mandi boleh plak ada sekor tu berak…taik dia besar gile…wakakaka…banyak plak tuh…tak senonoh betul…huhuhu, sebijik perangai afryna tuh, elok tengah mandi dalam pool boleh plak dia berak…nasib baik mandi pool kat depan umah…buatnya mandi pool public tuh lagi haru biru…ekekeke…


ni masa otw nak g tgk gajah mandi


elok je gajah siap mandi, boleh plak budak2 nih tanya, mana towel gajah…amboi ko nak, ingat gajah nih macam kite ke siap nak towel bagai keringkan badan…huhuhu…maaf lew gamba mandi gajah takde sebab mak pon excited tengok gajah mandi…wakaka..


ok, pastuh ada acara bagi baby gajah minum susu…gajah yang dalam gamba nih baby yang paling muda yang ada kat sini…usia dia kalau tak silap aku 2 bulan, baby jantan…eh sama macam aqyl plak umur dia…hihii…dia tak minum susu mama dia…dia minum susu buatan…yang aku ingat resipi susu tuh ada letak brown sugar, yang lain2 aku lupe…hihi, maafkan mak, masa tuh je mak ingat pastu masa nak mengarang nih lupe…


disebabkan ramai sangat orang berkerumun nak tgk baby gajah tuh, aku pon suh alysa g kat kandang gajah je la…g amik gamba sementara tak de orang…pastuh rehat jap pastuh balik…abis lah ceritanya



eh, bayaran masuk?
FREE je…tapi kalau sesapa nak bagi sumbangan ikhlas boleh lah bagi…
bukak hari2 kalau tak silap aku…dari kul 9pg sampai 4.30ptg




masa kat pintu keluar tuh adalah si gajah ni menunggu…so korang boleh la tampal sticker yang korang dapat masa masuk tuh kat sini…siap ada yang tulis2 lagi kat sticker tu…aku pon macam nak tulis something tapi tak de pen la pulak...


haa, budak nih, gajah tipu nih jelah dia berani dekat..kalau tak hampeh…
ok sambung lain plak untuk destinasi ke dua sebab aqyl dah start bunyi2...



1 comment:

Unknown said...

Nape tak naik mak..ku dulu dh merasa bersihkan taik gajah2 ni..trip uitm dulu...hihi

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com