Pages

16 October 2016

Kisah si bujang

Bismillah...

Alhamdulillah tepat kul 11pg selamatlah si bujang mama tu keluar...aku ni masa meneran memang dok tutup mata je...sampaikan anak dah keluar pon tutup lagi...pastu bukak sipi2 je sebab nak tau jantina ape...maklumlah masa dia dalam perut banyak berteka teki...Alhamdulillah, lelaki wei...lelaki...lega aku rasa...kompem2 pas ni tutup kilang weh...wakaka...udah lew tu...semput dah mak nak mengandung...makin berumur makin banyak dugaan n cabaran...😅

Elok je dah potong tali pusat terus doc letak baby atas badan...skin to skin kaedahnye...pastu uri keluar, doc pon jahit terus doc keluar...kalut jugak lah doc nak keluar sebab ramai patient menunggu weh kat bawah...so nurse je lah yang uruskan selebihnye...


Selalunye orang dapat anak happy, aku dok kalut nak muntah xabis2 lagi...wakaka...xsampai 20min skin to skin aku dah tanya nurse bile nak angkat baby ni...aku nak muntah...nurse kata skin to skun sejam...aku suh angkat jugak, sebab terasa dah nak keluar sangat dah muntah tu...tapi nurse dok la xnak angkat baby...haih stress plak aku masa ni, kang ada jugak yang termuntah atas baby ni kang...😑


Last2 nurse kata dia bagi ubat tahan muntah...aku cakap haa bagus lah tu...kang aku dah start muntah nanti xboleh benti pulak...tapi aku mmg suh angkat gak baby, sebab aku xlarat nak pegang...last2 nurse angkat gak bawak g cuci bersih2 baru la dia hantar balik...eh sebelum dia bawak g cuci tu, laki sempat lew azankan kejap...☺️

Ok, setel semua, terus dapat ward, elok je aku dapat ward parent aku pon sampai bawak alysa...alysa excited lew ngan baby barunye itu...sonok lew tu dapat adik lagi...
Pas parent aku balik pas sorang sorang sorang family datang melawat...last2 dah malam baru la maknye ni dapat belek anak bujang...kalau x sebelum ni pas sorang2 datang...kebetulan beranak ari sabtu, orang cuti kan, so sempat lew singgah...hihi…


orang pertama datang melawat…kebetulan plak dia pon ada checkup ngan doc asmah yun masa ari tuh...


~family mentua datang melawat~



~cik man n family~



~cu and family~

Ok lah, sampai sini aje, nanti kalau sempat lagi aku review satu2 produk n servis yang aku gune masa dalam pantang ni...benonye banyak sangat bende nak share ngan korang...tapi alahai xsempat nak cerite...huhu

K bye




No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com