Pages

06 October 2016

39 week - 3rd pregnancy

9 september 2016
39week
Pusrawi

Ok, ari ni kite checkup 39 minggu...
Ingat lagi x kisah masa 38 minggu??tak ingat??g klik kat link ni kalau nak tau citer selanjutnya...

Ok, sambungan dari kisah minggu lepas...elok je lepas doc cakap dah bukak 1cm, beria lah aku ni nak jjcm sebelum pantang...maklum lew dah bukak 1cm kan??so elok je aku keluar spital, aku terus ajak laki g taman melati...sebabnye nak makan roti canai...wakaka...mcm xde mende lain ko nak makan kan??tapi kalau korang nak makan roti canai melayu buat sedap, lembut gitu dengan kari kambing dia perggghhh mengancam...korang boleh g kat area lrt tmn melati tu, jalan menghala ke m3 tu banyak kedai2 kecik tepi jalan tu kan...memang akan nampak tulis beso roti canai kari kambing...kedai tu hujung sekali kt corner tau…✌

image1.jpeg


Ok, abis makan, sempat plak aku ngecek laki g singgah m3 mall tu kejap...sempat lagi naik nagoya, beli kain nak buat sarung bantal...haa, baru ko hegeh2 nak g anto jahit satung bantal...dah nak beranak la baru dok nak mencari kain...seme keje nak buat last minit...wakakaka...nasib baik xberanak kat m3 mall tu...

Wokey, ni nak citer pasal checkup 39 minggu kan...mcm biasa, sebelum solat jumaat, laki g amik no letak buku...kul 3.30 baru aku hegeh2 nak g pusrawi...ye lah, aku keje, nak kene setelkan keje baru lew keluar g spital...so sampai spital mmg selalunye no aku dah lepas, nurse tanya g mana lambat, aku punye alasan, saya lapar, g makan kejap...huhu...so elok je duduk dalam 15min no kene panggil...nampak x sebab ape aku suh laki aku g amik no dulu?sebab aku xlarat nak tunggu lama2...huhu

Ok, masuk bilik doc...doc tanya ada sakit??aku jawab xde doc...elok je saya sihat xde rasa sakit...amboi ko belagak betol...huhu..so doc suh baring nak scan...

Sekali dah elok scan, tgk2 air ketuban dah sikit la...doc tanya ada air keluar ke...aku jawab x, sebabnye aku pon xperasan...entah, mcm xde...tapi doc kata air ketuban dah kat border...masih ok katanya cume dah xcantik la...lebih2 lagi aku plak xperasan bile masa air tu leaking...

Then doc cek lagi uri aku, ingat x ari tu masa 37minggu doc kata uri dah matang??kali ni dah over matang...so doc pandang aku n dengan selamber dia cakap, ok, awak admit lah hari ni ye...

Aku laju je cakap, kalau malam boleh x??saya nak p makan dulu...wakaka...ingat makan lagi tu...😝...doc kata, ok malam eh masuk, esok pg2 kite induce...

Hah?? Induce??aku rasa mcm nak pengsan dengar doc nak induce...weh, aku xpenah induce...orang dok kata induce tu sakit...aku tanya la doc, kenapa nak kene induce...aku pon belum over due lg...biar jelah baby keluar sendiri...nak buat pe pakse2...

Doc pon cakap ada 2 sebab aku nak kene induce...1 sebab air ketuban dah border line, doc risau aku xperasan air tu makin lama makin sikit nanti baby boleh lemas...aku dengar word baby lemas terus setuju...wakaka...
Pastu no 2 uri aku dah over matang, kalau dah over tu sampai situ je lah...so nanti baby pon xboleh dpt oksigen dengan cukup...owh, baru aku tau uri ni pon ada gak expired date...

Oklah doc, saya ikutlah cakap doc...mungkin itu yang terbaik...so aku pon balik tu call parent aku bgtau nak p anto budak2 ni dok sana, aku nak beranak dah...wakakaka...😁

So malam tu, aku list kat laki suh p beli char keow tiow, eskrim mc d nak cicah ngan fries, ngan biskut femes ames tu...2 bende laki aku sempat beli, tp femese emes xsempat sebab dah malam kedai dah tutup...xpelah, nasib baik aku xngidam sangat...hihi…

image2.jpeg



So kisah aku bersalin nanti bersambung kat next entry plak...buibye ✌

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com